Tutorial Photoshop ~doodle~


Shalomm...selamat malam semua...hehe hari ni sa mau kongsi satu cara untuk buat doodle..Sebenarnya ni semua kawan saya punya idea. Bila saya nampak dia buat doodle pas tu dia warnakan..wwaahhh saya suka tengok..lepas tu dia beri saya idea lah untuk buat doodle ni..

Actually, saya bukannya pandai melukis. So saya minta izin lah dengan kawan saya ni untuk bagi saya lukisan doodle nya. So dengan senang hatinya dia bagi..the rest saya kena buat sendiri...(thanks to mirona kawan saya yang bagi doodle ni)

Actually ni doodle dia lukis dulu di kertas and then scan supaya masuk komputer..Jadi senanglah nak warnakan di phoshop nanti..

Before
After

Nampak tak?? hehe ini baru percubaan saya yang pertama..tidak berapa cantik kan saya warna..?? hehe yela saya bukan orang seni..bakat untuk melukis pun takdeee..huhu..tapi tidak apa yang penting belajar buat doodle...

##sekarang baru saya tau..banyak yang guna doodles di blog header dalam blog dorang...semuanya cumil-cumil yaaa...rupanya inilah taktik dorang guna..hihihi..

******sayangnya saya tidak se-kreatif orang lain..sob sob sob..******








Attuuukkooii..! panat boh gia menaip entri ni..:-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT OF LITTLE RAINBOW STORY 2010 - 2014