Selamat menyambut Minggu Adven ke-1


Salam damai...hehe haaaa hari ni sa pergi church..memang tenang la jiwa kalo dapat pergi church..hehe sooo today is 2 Disember 2012..sedar tidak sedar sebagai umat kristian katolik..musim Adven sudah pun bermula..

sebenarnya dulu sa tidak berapa tahu secara mendalam tentang musim Adven ni..yang sa tau bulan 12 krismas ja..yela tau la krismas tu ialah kelahiran Yesus Kristus..namun intipati krismas dan persediaan untuk menyambut krismas tu bukan sekadar mendirikan pokok krismas or pasang lampu kelip-kelip...sebenarnya kalo didalami betul-betul intipati krismas itu ialah Yesus Kristus..

Sebagai umat Katolik, sa masih belajar untuk mendalami agama sendiri untuk menjadikan diri sa sendiri lebih baik...tidak salah kan kalo masih dalam proses mendalami dan belajar untuk memahami agama sendiri?? Bahkan sebagai umat kristian Katolik, kita sentiasa diseru untuk menguatkan iman dan kepercayaan kita terhadap agama kita sendiri melalui pembacaan Alkitab..

Sa pun tidak tau lagi mau cakap apa lagi..hehe yang penting kita haruslah persiapkan diri kita dalam minggu Adven ni untuk menyambut kedatanganNya, Yesus Kristus.. yala kawan-kawan..sampai sini seja kio..










Attuuukkooii..! panat boh gia menaip entri ni..:-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT OF LITTLE RAINBOW STORY 2010 - 2014